Elektromobilność staje się coraz bardziej popularna w naszym kraju.
Statystyki mówią obecnie o 37 000 zarejestrowanych pojazdach elektrycznych (statystyki na koniec września 2020r.) Wzrost szacuje się na poziomie ponad 100% względem roku poprzedniego.
Ładowanie akumulatorów samochodu elektrycznego za pomocą domowej instalacji jest bardziej opłacalne niż korzystanie z ładowarek publicznych.
Jeśli głównie klient porusza się po mieście to zasilanie pojazdu dzięki połączeniu z fotowoltaiką jest bardzo opłacalne pod względem ekonomicznym. Przy korzystaniu z pojazdu krótko dystansowo koszty zasilania pojazdu spadają praktycznie do zera.
Ładowanie aut elektrycznych może się odbywać na kilka sposobów. Najszybszą, ale i najdroższą metodą uzupełniania energii w ogniwach pojazdu są publiczne stacje szybkiego ładowania. Koszt ładowania przy średniej prędkości wynosi ok. 1,20 zł/kWh, natomiast na superszybkich stacjach DC cena ta rośnie do ok. 2 zł/kWh.
Dużo tańsze, ale standardowo bardzo wolne, jest ładowanie z domowego gniazdka prądem zmiennym (AC) o napięciu 230 V i mocą 2,3 kW. Zakładając, że właściciel pojazdu elektrycznego będzie ładować go korzystając z popularnej taryfy dla gospodarstw domowych G11, koszt 1 kWh wyniesie ok. 64 groszy. W takim przypadku naładowanie baterii do 80% kosztować będzie już ok. 22 zł, ale potrwa to aż kilkanaście godzin.
Taki proces można znacząco przyśpieszyć za pomocą ładowarek domowych typu wallbox. W połączeniu z odpowiednio dobraną instalacją fotowoltaiczną ładowanie samochodu może być nie tylko praktycznie bezpłatne ale i również bardzo szybkie.
Wówczas ładowanie odbywa się bezpośrednio z instalacji fotowoltaicznej za pomocą prądu stałego.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z naszym doradcą, on odpowie na wszystkie pytania i udzieli wszelkich informacji. Zadzwoń do nas + 48 14 692 82 11.
0 komentarzy